Wilt u uw kind aanmelden?
Volg dan het onderstaande stappenplan. Na het invullen van het aanmeldformulier (stap 2) nemen we altijd contact met u op. Wilt u eerst meer informatie? Neem dan zelf contact met ons op.
Stap 1: Klik op de button “Meld uw kind aan”. De button vind je rechtsboven op deze webpagina.
Stap 2: Vul het aanmeldformulier in.
Stap 3: De locatieleider van uw aangegeven locatie neemt contact met u op.
Stap 4: We nodigen u uit voor een kennismakingsgesprek op locatie, als aan de randvoorwaarden (zoals indicatie) is voldaan. We bespreken dan de zorg die u voor uw kind wenst.
Stap 5: Is dit een match met wat Happy2Move kan bieden? Dan gaan we verder in gesprek en vullen we samen de aanmeldformulieren in. Via de formulieren komen we meer te weten over u en uw kind. Zo kunnen we de beste begeleiding bieden.
Stap 6: Uw kind draait een (dag)deel mee, een proefdag. Zo leren we uw kind kennen. En uw kind ons. We bepalen of Happy2Move ook daadwerkelijk een match is met uw kind. Is dit zo? Dan kijken we gelijk naar welke begeleiding daarbij past.
Stap 7: Hierna bespreken we wanneer uw kind bij ons start. Op sommige locaties kan het zijn dat uw kind op de wachtlijst komt.
Stap 8: Onze begeleiders ontvangen uw kind op de startdatum. De start van iets moois!

Welke indicaties er zijn
Heeft uw kind zorg nodig? Dan zijn er verschillende wetgevingen van de overheid (zoals de Jeugdwet en de WLZ) waarbinnen u een indicatie kunt aanvragen. Een indicatie laat zien op welke en op hoeveel zorg uw kind recht heeft. Op de website van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport staat veel informatie over de wetgevingen. Voor vragen over deze wetgevingen en welke bij uw situatie past, is uw eerste aanspreekpunt uw eigen gemeente. Gemeentes hebben teams die beslissen over indicaties, zoals een Ouder- en Kindteam of Centrum voor Jeugd en Gezin.
Hoe krijgt u een indicatie binnen de Jeugdwet?
Een indicatie binnen de Jeugdwet is de meest voorkomende vorm binnen Happy2Move. Binnen de Jeugdwet hebben we met de meeste gemeenten een contract voor het bieden van zorg. De gemeente betaalt de zorg rechtstreeks aan Happy2Move. U hoeft hiervoor zelf niets te doen.
Hoe krijgt u een indicatie binnen de Wet langdurige zorg?
Binnen de Wet langdurige zorg (Wlz) kunt u met een persoonsgebonden budget (PGB) ook bij ons terecht. Wanneer uw kind een PGB heeft, dan vullen we met u een zorgbeschrijving en zorgovereenkomst in. Als ouder bent u zelf verantwoordelijk voor de administratie en zorgt u ervoor dat de betaling bij Happy2Move komt. Het kan zijn dat u een ZIN-indicatie heeft binnen de Wlz, maar dat deze niet gedeeltelijk overgezet kan worden naar een PGB. In dat geval moet de indicatie lopen via een andere zorginstelling. Happy2Move is niet gecontracteerd bij een Zorgkantoor.
Heeft u vragen over de indicatie? Neem contact met ons op. We beantwoorden ze graag.
De oudergids
Voor ouders hebben we een gids gemaakt. Hierin staat informatie over wat we bieden en hoe we werken. Bij eventuele vragen is de kans groot dat het antwoord in deze gids te vinden is. Staat het antwoord op uw vraag er niet in? Dan beantwoorden we deze graag persoonlijk, via de telefoon of per mail.